Teaterforstillingen: “Ind i mørket”

2026-06-18T00:00:00+02:00
Indlæser Begivenheder

 

Vi glæder os til at byde teaterforstillingen: “Ind i mørket” velkommen på Vandel Efterskole d. 8. september 2026 kl. 17 og 19.30

IND I MØRKET

IND I MØRKET er en fortælling om en dreng og hans familie, hvis verden forandres, den dag politiet banker på. Hvordan kunne det komme så vidt?

IND I MØRKET er en intens blanding af fiktion og dokumentarisme, der trækker tråde fra historiske bevægelser til den højreekstremisme, som nu er på fremmarch. Forestillingen undersøger glidningen fra tilsyneladende uskyldige memes, klik og likes til ekstreme fællesskaber og voldsparathed, fra søgen efter identitet til radikalisering. Samtidig skildrer forestillingen relationen mellem en ung dreng og hans mor i spændingsfeltet mellem hans behov for selvstændighed og hendes behov for at bevare fortroligheden og forstå, hvem han er ved at blive til.

Forestillingen berører betegnelser, ord og bevægelser som incel, manosfære, antifeminisme, gaming, sociale medier, algoritmer, onlinefora, nationalisme, terror, skoleskyderi og racisme, uden at de nødvendigvis nævnes direkte.

Med IND I MØRKET ønsker MÆRKVÆRK at styrke de unges bevidsthed, så de kan genkende og stille spørgsmål, når de møder radikale synspunkter og polariserede verdensbilleder.

 

 

 

 

Go to Top